Goeienavond beste lezer, Freddy Horion, de beruchtste moordenaar van ons land na Marc Dutroux, mocht de gevangenis verlaten en zit nu in een psychiatrisch zorgcentrum. Omdat de rechtbank hem dat eigenlijk al in januari 2018 had toegestaan, werd ons land in 2023 veroordeeld tot het betalen van een dwangsom van duizend euro per dag dat de man in de cel bleef. Dat bedrag is ondertussen opgelopen tot 770.000 euro, en de ter dood veroordeelde moordenaar zal dat geld volgens zijn advocaat Walter Damen ook innen. Die voegde eraan toe: “Hij zal op bijzonder verstandige wijze met die gelden omgaan”. Om te weten op welke bijzonder verstandige wijze Horion met geld omgaat, is het goed nog eens te denken aan zijn wedervaren met ‘zijn verloofde’. Een paar jaar geleden nam namelijk een vrouw met hem contact op en liet ze hem weten dat ze niet begreep dat hij nog vastzat. Van het een kwam het ander en de twee werden een koppel. Of dat dacht Horion toch. Met kerst 2024 zag hij haar voor het laatst, maar daarna begon hij haar wel geld te sturen. Nu eens omdat haar bankkaart gestolen was, dan weer omdat haar wasmachine stuk was. Alles samen schreef hij 45.000 euro over: al het geld dat hij in zijn gevangenschap had verdiend. Van de vrouw is ondertussen geen spoor meer, en evenmin van de man met wie ze samenwoonde. Beweren dat Freddy Horion op bijzonder verstandige wijze met geld kan omgaan, is als zeggen dat hij een bijzonder lieve teddybeer is. |